جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۳۷:۰۴

دانمارکی‌ها از ظرفیت‌های بندر بوشهر دیدن کردند

باشگاه خبری فراساحل: شماری ازکارشناسان دانمارکی و متخصصان حوزه فعالیت‌های بندری و دریایی کشور از ظرفیت‌ها و تاسیسات بندری بوشهر بازدید کردند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا از بوشهر ریک مولر مدیرکل سرمایه‌گذاری ترمینال‌های دریایی شرکت APM Terminals و هیئت همراه به اتفاق مدیرعامل شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پس از بازدید از محوطه و اسکله‌های موجود بندر طی نشستی در جریان طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین قرار گرفتند. شرکت APM Terminals از شرکت‌های سرمایه‌گذار و اپراتور در بخش ترمینال‌های دریایی و خصوصی کانتینری است و هم‌اکنون اپراتور 62 ترمینال دریایی در 38 کشور دنیاست. سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حاشیه این بازدید در نشستی با تشریح فعالیت‌های بندر بوشهر گزارشی از عملکرد بندر بوشهر را ارائه و طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین را تشریح کرد. وی با بیان اینکه بندر بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالا را دارد گفت: این روند با طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.


محمد مهدی بنچاری تصریح کرد: با توجه به محدودیت فضا، در نظر است طرح توسعه در جزیره نگین با حدود شش هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شود. وی تاکید کرد:در جزیره نگین پایانه کانتینری، به طول 600 متر با دو اسکله احداث می‌شود و نقش مهمی در فعالیت‌های بندری خواهد داشت ضمن اینکه در یک برنامه پنج ساله، فاز نخست توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین تکمیل خواهد شد. سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی محوطه‌ها برای احداث زیرساخت و روبناها آغازشده و نخستین پایانه جزیره نگین که کانتینری است در دو سال آینده افتتاح می‌شود. بنچاری افزود: با تکمیل طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت کنونی که 430 هزار TEU است به یک میلیون TEU می‌رسد. در این نشست سیاوش ارجمندزاده، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گزارش جامعی را به صورت مقایسه‌ای و آماری از وضعیت عملیات دریایی و بندری ارایه و نقش طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین در توسعه فعالیت های مرتبط را تشریح کرد.



  کد خبر : 1145
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :